ππππππΏπΌπ ππππΏπΌπ ![]()
Tip van Roos![]()
β’De wolken van Otisβ’
Evy Danckers
Marijke ten Cate
Uitgeverij Lemniscaat
Een boek met een fantastisch verhaal en prachtige illustraties. Voor nu mijn absolute favoriet.
Te lezen vanaf 10 jaar en ook zeker aan te raden aan volwassenen.
Een verhaal die je met verschillende emoties leest. Medelijden, humor, blijdschap en liefde.
Je krijgt er een enorme pot wijsheid bij en word scherp gehouden tijdens het lezen.
Het is namelijk niet een boek waar je snel van af kan dwalen. Maar dat maakt het lezen juist leuker en interessanter.
Het contrast tussen Mimir en Otis is zo enorm groot dat je het begin met een brok in je keel leest. Het verhaal word steeds vrolijker en hoopvoller.
De gekke scheldwoorden en de mooie wijsheden laat je het verhaal met een lach op je gezicht lezen.
De illustraties maken dat het boek tot leven komt. En waar je ook geen genoeg van krijgt.
‘Otis heeft niet veel. Een vader die te veel drinkt. Twee hongerige honden. En een knoop in zijn buik die maar niet verdwijnt. Zijn enige lichtpuntje is Mimir.
Mimir is juist alles. Otis, haar kersverse liefje. Twee geweldige vaders. En drie filosofische konijnen die kunnen praten. Hoe kan dat?’
#woensdagtipdag#lezenisleuk#evydanckers#marijketencate

